Advertisement Analysis



Analysing Persuasive Techniques in Advertising


   Raaveniya










1.What is the message conveyed by the ad?
This advert belongs to The People for the Ethical Treatment of Animals (PETA). The purpose of this advertisement is to promote the advantages of becoming a vegetarian and how being a vegetarian would grant you a beautiful fit body. However this advert mocks and ridicules a plus size woman’s body and is indirectly referring to them as whales. Although it says “Save the whales... Lose the blubber: Go vegetarian” their intention is not to protect endangered marine mammals instead it is specifically targeting on scrutinizing oversize Caucasian women in bikinis. This advert is suggesting weight loss and making healthy diet choice. This is an example of body shaming advert. The text printed in large font on the billboard that reads “lose the blubber” is directing to the woman’s body fat spilling over the sides of her bikini.  

2. What persuasive techniques is being employed? Explain.
The persuasive method used in this advert is to change one’s perception and choosing healthy diet. Hence I believe the method that best fit for this advert would be bandwagon and emotional appeals. Bandwagon because it suggest that by becoming a vegetarian, “women” in particular would have a leaner body compared to meat eater. This ad attempted to convert meat-eaters to become a vegetarian and to adopt a healthy diet option.

3. Who do you think is the target audience?
This fat hatred advert is targeting on women, however not in an effective or sympathetic way, instead it’s exploiting women. This billboard used an oversize woman as a target for their campaign. PETA no longer seems like it’s advocating for animals right, instead they’re using animals as a shield to make these insensitive billboards. Instead of shaming women about their bodies, they could educate them about the advantages of healthier diet choice as well as raise awareness about the different types of bodies. 

4. Is this an effective ad? Why or why not?
Most definitely isn’t. In terms of attention, it has captivated a large group of audience’s interest, but in a negative sense. This controversial ad has provoked outrage from activists and feminists and yet they defended themselves saying it was only campaigning to promote healthier diet choice. Using malicious words such as “blubber” and “whales” isn’t sensitive at all. PETA’s objectification, degradation and humiliation towards women completely tarnishes the purpose of advocating animals right. 

5. What would you change to make the ad better? Why?
To make a success, you should never critise anybody. To make the ad effective, they should generalised the target audience because marginalising a particular group of people. Besides that, visually, the ad is not appealing so one suggestion would be to make the colours contrast so it would make the text stand out.

   Chia Yin Ping
https://bi8jia.by3302.livefilestore.com/y2pmxidSjPHaoQE5RNNxhljRyloC0CMevQr1C7qz_o6I7ThGK0UV1bqvUhxGkXu6AH5R1JB6MDyGjiQ6fz0C-OWxgURJCp_8ykuzXvzALCECB9QoD5Llm0nuQf5jijknPCEzHPgzeMRdNc1CiGtmVrG_gcB6kgHLiQVYB4PQ2s2oSA/maxresdefault.jpg


1. What is the message conveyed by the ad?
This ad was created by Apple to promote the iPhone 6. The ad hardly mentions the new functions of the iPhone 6 but due to it's simple and minimalistic appearance the ad is very attractive towards customers, giving it a high class appeal.

2. What persuasive techniques is being employed? Explain.
I believe the methods used in this ad would be glittering generalities as the design is simple and the ad only mentions "the sign of design" not giving much information. At the same time, there is some elements of purr words and emotional appeal because the ad claims Apple thinks about their customers.

3. Who do you think is the targeted audience?
The ad may seem to be targeted towards the general public but since the brand is Apple, I believe the ad is more targeted towards the high-end society.

4. Is this an effective ad? Why or why not?
I think this ad is effective as like many ads for branded goods, the design is kept simple and minimal words are used.

5. What would you change to make the ad better? Why?
Although the ad seems fine as it is, I would maybe add a few extra lines about the new features about the product as the ad makes no mention about the new functions it has.

  Zaid Diego

http://www.deluxebattery.com/wp-content/uploads/2014/05/cool-smart-advertising-ideas-06.jpg

1.What is the message conveyed by the adv?

The advertisement is trying to tell everyone to be aware of sexual predators because they could be anywhere especially on any social mediums. There are many paedophiles rooming around especially on the net and as gullible teenagers are, they are not aware of what is happening in their surroundings. The adv is also trying to give awareness to the parents for their children’s safety. Also in today’s technology, sexual predators have the advantage to lure youths into their sexual desires. For example, they would trick youths by telling them all the luring words. 

2.What persuasive technique is being employed? Explain. 

The persuasive technique that is used on the adv is glittering generalities and the reason being they do not need any concrete evidence to give an aware for sexual harassments. In fact the evidences are already everywhere on the news. 

3.Who do you think is the target audience? Explain. 

I reckon that the target for this ad is mostly for parents because they should be aware of these problem and they should be responsible for the act of their children. Also, the ad is targeting everyone so they can be more aware of the problem. 

4.Is this an effective ad? Why or why not? 
 I would say yes, it is an effective ad because the way they took and edited it, I felt like its genius! Most of the ad that I’ve seen doesn’t look appealing to me and it doesn’t want you to share it to the world but on the other hand, this ad makes me wants to share it because it is simple but well written. 

5.What would you change to make the ad better? Why? 
 From my point of view, I wouldn’t change anything from the adv because the ad is so smart because predators nowadays are everywhere especially on any chat rooms or social mediums and this adv is to aware everyone about it. 

 Tay Yao Qing

 http://candieshop.weebly.com/uploads/8/3/9/6/8396516/4289061.jpg?471

1.What is the message conveyed by the adv?
The model look pretty provocative and confident with the product on. The message conveyed by this Victoria Secret’s advertisement is that after wearing the new launched push-up bra, the consumer will look as good as the famous Victoria Secret model, Candice Swanepoel. Basically, they are targeting female audience. 

2.What persuasive technique is being employed? Explain. 
A few persuasive techniques are applied in this advertisement such celebrity spokesperson and purr words.  

Celebrity spokesperson – One of the most earning bikini model with perfect figures, Candice Swanepoel was chosen be shoot in this advertisement in order to create delusion that after wearing the new launched Victoria Secret push-up bra, the consumer will look as good as the model. It makes the Besides that, fans and supporters of the celebrity will purchase the product as support to their idol. 

Purr words – “Discover our new push-up: Extreme lift. Serious smoothing. Maximum impact.” This line describes the product in a very positive way. It light up audience’s desire towards the product. It makes the product sounds desirable and appealing that the audiences feel like owning one as it’s attractive and confortable. 





















0 comments:

Post a Comment

 
Grandeur ®. Powered by Blogger.
Copyright © 2015 • Grandeur • All Rights Reserved